Translate

Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2014

Τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε τη σχέση των ατόμων με δυσλεξία με την μουσική.



Το βασικό ειναι να προηγείται η πράξη της θεωρίας,πρώτα δηλαδή θα βιώσει ο μαθητής (μεσω ιστοριών, στερεών αντικειμένων, τραγουδιών, παιχνιδιών κτλ) παραδείγματος χάρην την αναπαράσταση των φθόγγων και έπειτα,όταν έχει εμπεδώσει τι ακριβώς είναι αυτό,θα προσπαθήσουμε να το εξηγήσουμε και με τους μουσικούς όρους. Αυτό θα τονώσει τα επίπεδα αυτοπεποίθησης και το προσωπικό κινητρο. Σε αυτό το σημειο ενδείκνυται το σύστημα Dalcroze όπως και η Ευρύθμία του Steiner.(Βαμβουκλή,2005).
Πειραματισμοί με όργανα μη τονικά (τύμπανα,ντέφι,κύμβαλα,ταμπούρλο) συστήνονται για το συντονισμό των χεριών και την ισχυροποίηση της μνήμης.Το τραγούδι ειναι άλλο ένα μέσο το οποίο θα βοηθήσει πολύ τόσο στην μνήμη όσο στη διαίσθηση του σχήματος μελωδικών φράσεων και την συνέχεια της μουσικής εξελιξης.(Βαμβουκλή,2005).
Σύμφωνα με τον Guy Αvern(2005) τρόποι που θα εξυπηρετούσαν αρκετά ένα παιδί με δυσλεξία είναι να χρησιμοποιούμε παραδείγματα μεσω των οποίων θα γίνεται πιο σαφές αυτό που θέλουμε να εξηγήσουμε. Επίσης περισσότερα από ένα μαθήματα την εβδομάδα θα ήταν απαραίτητα αφου μας δίνουν την ευκαιρία να κάνουμε συχνότερες επαναλήψεις, πράγμα το οποίο φυσικά θα αποφέρει γρηγορότερα επιθυμητά αποτελέσματα.
«Στην περίπτωση της διαδικασίας κάποιου μουσικού οργάνου, το ζήτημα του να συνηθίσουν σε μια συγκεκριμένη διαδικασία ρουτίνας-πώς να κρατάνε κάποιο όργανο, που να βάζουν κάθε χέρι κτλ.-μπορεί να αυτοματοποιηθεί σε μετά από κάποιο καιρό.Αυτό εξοικονομεί πού χρόνο αφού τους επιτρέπει να αρχιζουν να παίζουν αυτόματα κάθε φορά με συγκεκριμένο προκαθορισμένο τρόπο.(Βαμβουκλή,2005).


4 σχόλια:

  1. Πολύ ιδιαίτερη θεματολογία. Πραγματικά η ενασχόληση ενός παιδιού με δυσλεξία με την μουσική μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία επανάκτησης της αυτοεκτίμησής του και κατανόησης ακόμα και των εννοιών του χρόνου, του μέτρου και του ρυθμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ εύστοχο το σχόλιο σου Γιώργο και σε αυχαριστώ. Είναι όντως πολύ σημαντικό και μπορεί να οφελήσει πολλαπλά το παιδί σε μαθησιακό και εκφραστικό επίπεδο. Όμως πάντα πρέπει να έχουμε στο νου μας ότι πρέπει να αποτελεί επιθυμία του παιδιού να ασχοληθεί με την μουσική ή οποιαδήποτε άλλη μορφή δραστηριότητας και όχι να είναι απόρροια επιβολής των γονιών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Βεβαίως εννοείται ότι το παιδί πρέπει να επιλέξει το ίδιο την δραστηριότητα που το εκφράζει και τον ενδιαφέρει και έπειτα εμείς να προσπαθήσουμε να την αξιοποιήσουμε για την βελτίωσή του σε όλους τους τομείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να μην ξεχνάμε όμως ότι πάντα πρέπει να απευθυνόμαστε στους ειδικούς προκειμένου να μας συμβουλέψουν για τις κατάλληλες ενέργειες που μπορούμε να κάνουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή