Translate

Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2014

Δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσουν άτομα με δυσλεξία στην εκμάθηση της μουσικής.



   Η μουσική έχει πολύ θετικά αποτελέσματα σε μαθητές με δυσλεξία, ωστόσο αρκετές φορές αντιμετωπίζονται δυσκολίες στην εκμάθηση της όπως και στα υπόλοιπα μαθήματα.(Οvery et al,2001).
Προβλήματα παρουσιάζονται συνήθως στην απόδοση κάποιου μουσικού κειμένου στον χρόνο, τον ρυθμό, στην αλληλουχία-ροή της μουσικής πρότασης όπως και στην απόδοση της γλώσσας. (Macmillan,2004). Η αδυναμία χεριού-ματιού και οι λεπτές κινησιολογικές δυσκολίες μπορούν να αποτελέσουν ένα ακόμη εμποδίο στην προσπάθεια απόδοσης ακόμη και ενός μικρού κομματιού.(Βαμβουκλή,2005).
   Η διάκριση του τονικού ύψους μπορεί να αποτελέσει ενδεχόμενη δυσκολία. Άτομα με δυσλεξία χρειάζονται περισσότερο χρόνο ώστε να κατανοήσουν την αίσθηση του ψηλά-χαμηλά όχι μόνο ως προς την δίακριση ακόμη και του ίδιου τονικού ύψους αλλά και ως προς την ονομάσια, που εμφανίζεται με αυστηρή σειρά(σύμβολα,ονομασίες) (Βαμβουκλή,2005).
Το πιο σύνηθες και σοβαρό εμπόδιο για τα δυσλεκτικά παιδιά είναι τα γραπτά σύμβολα. Η σημειογραφία της μουσικής και η αποκωδικοποιήση της μπορει να προκαλέσει μεγάλη σύγχυση αφού μέσα από αυτά μεταφράζονται το κείμενο και ο ρυθμός του. Αυτή η αποκρυπτογράφηση γίνεται ακόμα πιο δύσκολη λόγω της αδύναμης βραχύχρονης μνήμης και της ελλέιψης συγκέντρωσης και προσοχής. Τα στοιχεία αυτά τα συναντάμε σε πλήθος δυσλεξικών παιδιών.(Βαμβουκλή,2005).
Τα παραπάνω μπορούν να επιφέρουν και άλλες δυσκολίες λογω της έλλειψης
Αποτελέσματος στον επιθυμητό βαθμό. Χαμηλή αυτοεκτίμηση, απογοήτευση, ακανόνιστη συμπεριφορά και άγχος θα καθύστερήσουν περισσότερο τον στόχο.(Μacmillan,2004). Ο ρόλος του παιδαγωγού σε αυτές τις περιπτώσεις είναι πολύ σημαντικός και αποτελεί βασικό παράγοντα στην πορεία του μαθητή.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου