Translate

Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014

Γυμνάσιο- Ιστορία και μαθητές με δυσκολίες.


  Οι μαθητές με μαθησιακές διαταραχές του φάσματος της δυσλεξίας αντιμετωπίζουν μια σειρά από δυσκολίες και στο μάθημα της Ιστορίας, που αν δεν γίνουν αντιληπτές από τους διδάσκοντες και δεν αντιμετωπιστούν με τις κατάλληλες διδακτικές παρεμβάσεις, οδηγούν στην αυτοματαίωση των μαθητών και στη σχολική αποτυχία. Οι φιλόλογοι  γνωρίζουν ότι οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στo μάθημα της Iστορίας αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να αξιολογήσουν ένα ιστορικό γεγονός, να το κατατάξουν σε ένα πλαίσιο, κατέχουν περιορισμένο λεξιλόγιο, ενώ δεν μπορούν  συχνά  να εμπεδώσουν τις έννοιες της διδακτικής ενότητας και να τις ενσωματώσουν στην παραγωγή γραπτού κειμένου. Επομένως, το μάθημα της Ιστορίας αποτελεί πρόκληση  για  τους εκπαιδευτικούς, γιατί, φυσικά, για να αποδώσει στοιχειωδώς ένας μαθητής σε ένα γνωστικό αντικείμενο, προαπαιτούμενο είναι  να γνωρίζει ανάγνωση και γραφή.
   Ερχόμενοι από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο  όλοι οι μαθητές καλούνται να προσαρμοσθούν σε νέα δεδομένα ( διαφορετικός σχολικός χώρος , συμμαθητές , πολλοί διδάσκοντες, νέα γνωστικά αντικείμενα, άλλης στοχοθεσίας αναλυτικά προγράμματα κ.α..). Οι δυσκολίες αυτές φαντάζουν συχνά ανυπέρβλητες στα μάτια των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίο χρειάζονται την ολόπλευρη στήριξη των εκπαιδευτικών σε όλα τα επίπεδα - διδακτικό, κοινωνικό κ.α… Συγκεκριμένες, στοχευμένες και συστηματικές διδακτικές παρεμβάσεις είναι αναγκαίες σε όλα τα μαθήματα, προκειμένου να βοηθηθούν οι μαθητές με διαταραχές μάθησης του φάσματος της δυσλεξίας αλλά και με γενικές μαθησιακές δυσχέρειες, ώστε να έχουν μια καλή μαθησιακή πορεία στη νέα βαθμίδα. Η διδασκαλία μπορεί να συνδυαστεί με οποτικοακουστικά μέσα , προβολή βίντεο αναφορικά με τον τρόπο ζωής εκείνης της περιόδου.
(Πηγή :Αυγέρη Σοφία, φιλόλογος, Msc. Ιστορίας, εξειδικευμένη στην ειδική και διαπολιτισμική διδακτική)

2 σχόλια:

  1. Καλό είναι να γίνει η διάγνωση της δυσλεξίας στο δημοτικό,στο γυμνάσιο ίσως είναι αργά και δυσκολευτει το παιδί περισσότερο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σίγουρα όσο πιο νωρίς γίνει η διάγνωση υπάρχουν περισσότερα περιθώρια βοήθειας και βελτίωσης της εικόνας του παιδιού. Και στο Γυμνάσιο όμως είναι απαραίτητο να λαμβάνονται υπόψιν και οι μαθητές μει ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως η δυσλεξία.

      Διαγραφή