Translate

Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014

Η άλλη πλευρά της Δυσλεξίας...

Θετικά Χαρακτηριστικά που συνδέονται με τη Δυσλεξία

  • Δημιουργική και αυθεντική σκέψη
  • Καλή στρατηγική στον τρόπο σκέψης και στον τρόπο επίλυσης προβλημάτων
  • Αποφασιστικότητα
  • Επιμονή και σκληρή εργασία
  • Πολλοί δυσλεκτικοί μαθητές έχουν αναπτύξει δικές τους στρατηγικές έτσι ώστε να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους.
Επιπροσθέτως, οι δυσλεκτικοί μαθητές, εξαιτίας της ιδιόμορφης επεξεργασίας της γλώσσας και των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν στο βραχυπρόθεσμο τομέα της μνήμης στηρίζονται αποκλειστικά στο «νόημα» και την «κατανόηση», γεγονός που απαιτεί:
  • Μια υψηλά προσωποποιημένη προσέγγιση της γνώσης
  • Την ανάγκη για απλοποίηση της γνωστικής διαδικασίας (μεθόδους) και των συμβάσεων της.
  • Την ανάγκη για κατανόηση του «πως» και του «γιατί» έτσι ώστε να  μάθουν. 
Πολλά από τα παρακάτω γνωστικά σχέδια διδασκαλίας  μπορούν να προσφέρουν ικανοποιητική βοήθεια στους δυσλεκτικούς μαθητές:
  • Ολιστική προσέγγιση σκέψη της διδασκαλίας  παρά διδασκαλία βήμα με βήμα.
  • Ανάγκη για ολοκληρωμένη πρώτα κατανόηση και στη συνέχεια κατανόηση των βημάτων και των λεπτομερειών
  • Αδυναμία στην κατανόηση αλληλουχιών αλλά όχι και ολοκληρωμένων σχεδίων.
  • Ικανοποιητική παρατήρηση του τρόπου με τον οποίο συνδέεται και λειτουργεί ένας μεγάλος αριθμός πραγμάτων.
  • Αδυναμία απομνημόνευσης πληροφοριών.
  • Μάθηση κυρίως  μέσα από εμπειρίες παρά από απλή προφορική ενημέρωση.
  • Σταθερή, απτή γνώση, η οποία επιτυγχάνεται με τη βοήθεια χρωμάτων, αστείων, ιστορικών εικόνων και πολλών άλλων.
  • Αδυναμία κατανόησης και εφαρμογής γενικών κανόνων. Η μάθηση επιτυγχάνεται καλύτερα από το μερικό περνάμε στο γενικό.
  • Η αφύπνιση του προσωπικού ενδιαφέροντος των μαθητών επιδρά ενισχυτικά στην ορθότερη εκμάθηση ανάγνωσης και γραφής.
Στο χώρο των μαθηματικών, οι δυσλεκτικοί μαθητές συνήθως κατανοούν γενικές έννοιες και όχι διαδικασίες υπολογισμού ή μαθηματική γλώσσα.

(Πηγή : http://gr.ettad.eu/disabilities/dyslexia )

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου