Translate

Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014

Ενδείξεις δυσλεξίας και προτεινόμενες δραστηριότηττες.

Ενδείξεις της δυσλεξίας στο (προ)νήπιο
Δεν θυμάται πού να βρει τα πράγματα.
Παίρνει λάθος κατεύθυνση.
Δεν αναγνωρίζει κομμάτια του παζλ.
Δεν ξεχωρίζει φυσιογνωμίες, εκφράσεις.
Δεν αναγνωρίζει τις ανάγκες των άλλων.
Δεν μπορεί να χωρίζει προφορικά μια λέξη σε συλλαβές.
Δεν θυμάται τραγούδια/ποιήματα.
Δεν θυμάται κανόνες ή νέες πληροφορίες
Δραστηριότητες για την ανάπτυξη των ικανοτήτων
Παλαμάκια όταν τραγουδάμε (αίσθηση του χρόνου).
Τραγούδια με χειρονομίες (οργάνωση των πραγ/των).
Τραγούδια με μουσικά όργανα (κέντρισμα εγκ/λου).
Χρήση αισθήσεων- αγγίζω, βλέπω, λέω, φαντάζομαι
με κλειστά μάτια - νούμερα/σχήματα (απεικόνιση).
Εξήγηση του πάζλ - τα ίσια και κυματιστά κομμάτια.
Τραγούδια με νούμερα, γράμματα, ημέρες κτλ.
Να μάθει την έννοια του πρωί, μεσημέρι, βράδυ.
Παλαμάκια όταν συλλαβίζουμε.
Χειρ/κες δραστ/τες με σχήματα , γράμματα, νούμερα.
   
   Οφείλουμε να είμαστε πολύ προσεκτικοί, διότι οι παραπάνω ενδείξεις δεν είναι σίγουρο ότι οφείλονται στην ύπαρξη κάποιας μορφής μαθησιακής δυσκολίας καθότι η ηλικία είναι πολύ μικρή. Όμως είναι χρήσιμονα έχουμε στο μυαλό μας στις ενδείξεις αυτές, οι οποίες αν παρατηρούνται συσσωρευμένες και σταθερές χωρίς σημάδια βελτίωσεις πρέπει να μας προβληματίσουν για την εντατικότερη ενασχόληση με την επίλυσή τους.

(Πηγή: http://www.dyslexia-correction.gr/el/diagnosis.php)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου